På www.arendalsuka.no bruker vi informasjonskapsler (cookies). Når du bruker vår nettside godkjenner du dette.
 

Påmelding stand

Stands under Arendalsuka 2021

Under Arendalsuka fyller vi normalt sentrumsgatene med rundt 200 stands. I 2021 vil vi tilby så mange stands som mulig, men vi må tilpasse både plassering og antall til den situasjonen vi har i august. 

Hvem kan ha stands?

Politiske partier, organisasjoner og foreninger av ikke ren kommersiell art kan delta med stand. Arendalsuka vurderer alle søknader ut fra om de er en naturlig del av vår arena.  

Kriterier og retningslinjer for stand 

Alle stands må oppfylle kriteriene for deltakelse og bli godkjent av Arendalsuka. Felles for alle stands er at de omhandler et samfunnsnyttig tema. Standsgatene er åpne fra mandag til og med fredag og alle stands skal være betjent i hele åpningstiden.

Slik melder du på 

Vi åpner for påmelding av stands 10. mars 2021, kl. 09:00.

For å melde på en stand må du har en brukerkonto for arrangør. Vi anbefaler deg å lage denne i god tid før påmeldingen åpner. Når du er logget inn, fyller du ut påmeldingsskjemaet for stand. 

Lag en brukerkonto og/eller logge inn.

Veileder for påmelding
Vi har laget en veileder for påmelding av arrangementer og stands. Den viser hvordan du lager en brukerkonto for arrangør og tar deg gjennom påmeldingskjemaene for arrangementer og stands - klikk for klikk. Vi anbefaler at du leser gjennom denne før påmelding. 

Hva koster det? 

Det koster kr. 6.000 pluss mva pr. stand for hele uken.   
Prisen inkluderer standsareal på 3x3 meter, strøm til begrenset bruk, avfallssortering, vaktselskap utenom åpningstiden og markedsføring av standen på Arendalsukas nettside og i programavisen. Arrangøren må selv dekke kostnader for telt og annet utstyr. 

Ved avbestilling senere enn 14 dager etter tildeling av standplass, refunderer vi ikke påmeldingsavgiften. Hvis en standsdeltager ikke møter opp eller må rigge ned standen, refunderes heller ikke påmeldingsavgiften. 

Tildeling av stands

Vi håper å kunne fylle våre standsgater med så mange stands som mulig, men vi vet ennå ikke hvor mange plasser vi kan ha i august. Smittesituasjonen kan tilsi at vi må ha mer rom mellom hver enkelt standplass enn tidligere. 

I år blir derfor fordelingen av standplass litt annerledes enn tidligere.  

Men noe er som før: Jo tidligere du melder på en stand, jo bedre mulighet har du for å få plass.  

Vi gjør det slik: 

  • 10. mars kl. 9:00 åpner vi for påmelding av stands. Du velger hvor du ønsker plass i påmeldingsskjemaet og sender dette inn på vanlig måte. 
  • Vi mottar din påmelding, men vi tildeler ingen plasser før senere på våren.  
  • I løpet av mai tildeler vi så mange standplasser vi kan. De som meldte seg på først, får plass først.  
  • Vi må ta hensyn til smittesituasjonen og kan ha begrenset mulighet til å gi dere den plassen dere ønsker.  
  • De som ikke får plass ved første tildeling, blir stående på venteliste. 
  • Hvis vi har mulighet til å åpne for flere stands utover sommeren, vil vi tildele plasser til de neste på listen.  
  • Dere som eventuelt ikke får plass i våre standsgater, kan fortsatt presentere dere i vår standoversikt på nettsiden.  

Takke ja til stand 
Når du får tildelt plass, takker du automatisk ja til plassen.  

Ved avbestilling senere enn 14 dager etter tildeling, refunderer vi ikke påmeldingsavgiften. 

Standsplassering
Hver standplass er markert med et nummer på standskartet. Samme nummerering finner du igjen i påmeldingsskjemaet.

Du kan velge 3 plasser i prioritert rekkefølge. Vi forsøker alltid å gi dere en av disse plassene, men i år må vi ta ekstra hensyn til smittesituasjonen og kan ha begrenset mulighet til å gi den plassen dere ønsker.  

NB: Nummereringen av årets stands er noe endret fra i fjor.  

Smittevern - spørsmål og svar

Vi har laget en side der vi svarer på spørsmål om smittevern.

Praktisk informasjon

Utstyr, telt m.m.

Alle må ta med det dere trenger til standen, eks. telt, stoler, bord, materiell osv. Arendalsuka har ikke telt til utleie. Det finnes mange leverandører på markedet, blant annet A-Tech teltutleie i Arendal, Utleiepartner i Kristiansand eller OB Wiik  i Oslo. Vi anbefaler at dere tar med tunge ting som kan holde standen på plass i tilfelle vind, f.eks. kanner som kan fylles med vann.

Søppelsortering og opprydding

Arendalsuka har plassert ut flere miljøstasjoner i standsgatene og vi forventer at alle standsutstillere bruker disse til alt søppel. Av erfaring blir det en del søppel i forbindelse med rigging av stands og vi ber dere om å sortere dette i miljøstasjonene med en gang. Første tømming er kl. 14:00 på åpningsdagen.

Strøm og Internett

Det er tilgang til strøm til normalt bruk, men husk på at dere må ta med dere lang skøyteledning.
Det er fri wifi i sentrum

Vann

Det er tilgang til vann på Kanalplassen og Sam Eydes plass. På Torvet finner dere vann i en kran på veggen ved Cafe/Auditorium-inngangen ved siden av hovedinngangen til biblioteket og på veggen til den røde bua.

Vakthold og vertskap

Arendalsuka leier inn et vaktselskap som går runder i standsgatene utenom åpningstidene, slik at dere slipper å ta bodene opp og ned hver dag. Arendalsuka har imidlertid ikke ansvar for om noe forsvinner eller går i stykker ved standene.

Det blir anledning til å låse inn verdigjenstander over natten på Kulturkammeret, Kanalplassen, inngang på gatenivå ved trappene opp til hovedinngangen. Inngangen er åpen ½ time etter at standsgatene stenger, og åpner igjen ½ time før åpning neste dag.

Arendalsukas vertskap er tilstede i oransje t-skjorter under hele uka og vi hjelper dere gjerne med informasjon og praktisk hjelp.

Rigging av stands

Standsgatene blir stengt for biltrafikk mandag fra kl. 13:00. Etter dette er gatene fysisk stengt for all biltrafikk.

Representanter fra Arendalsuka vil være tilstede under opprigging. Standsnummerne vil være merket på gategrunnen. Dette gjør vi kvelden i forkant, og derfor vil det ikke være mulig å begynne rigging før mandag morgen.

Nedrigging av stands må skje umiddelbart etter at gatene stenges fredag kl. 14:00.