Alle vil ha kraft, men ingen vil være nabo
Arrangeres av Skagerak Energi AS og Selmer
Tirsdag 11. august
Kl. 13:00 – 13:45
Symposium Langbryggen 7
Om arrangementet
Behovet for ny, fornybar kraft øker raskt. Samtidig møter utbygging av energi stadig større motstand lokalt, mens presset på naturen øker. Hvordan kan vi løse kraftbehovet uten å tape natur, tillit og lokalsamfunn på veien? Hva som skal til for å øke aksepten – og hvordan kraft kan bli en god nabo.
Skagerak Energi og Selmer inviterer til en åpen samtale om framtidens fornybare energiløsninger, NIMBY-problematikk og de reelle dilemmaene i skjæringspunktet mellom klima, kraft og natur. Sammen med generalsekretær i Den Norske Turistforening, Inger Lise Blyverket og leder for Zero, Stig Schjølset, diskuterer vi hvordan framtidens energiløsninger kan utvikles med hensyn til natur, lokalsamfunn og friluftsliv.
Det blir korte innledninger og en engasjerende samtale med rom for nyanser, uenighet og felles refleksjon.
Innledere og samtaledeltakere annonseres fortløpende.
Medvirkende
Partner, Selmer
Generalsekretær, DNT
Daglig leder, ZERO
Stortingsrepresentant, leder av Energi- og miljøkomitéen, Stortinget/Ap
Stortingsrepresentant, MDG
Ordfører, Høyre
Administrerende Direktør, Fornybar Norge
Kontakt
Se også
Se alle arrangementerMed
Med
Hva er fiskernes mulighet for å fylle et nytt samfunnsbehov?
Arrangeres av Oslofjordens Kompetansesenter
Med
Hvordan sikrer vi helhetlig og trygg omsorg på tvers av hele omsorgstrappen?
Arrangeres av Sensio
Med Silje Sande, Jon Slorer, Anne Roland