Pengar i Palestina: Er bitcoin mogleg som alternativ valuta i Gaza og på Vestbreidda?
Arrangeres av BITCOINPOLITISK INSTITUTT NORGE
Mandag 10. august
Kl. 15:00 – 16:00
Om arrangementet
Korleis er pengestellet i Palestina? Og kan bitcoin spela ei monetær rolle i Gaza og på Vestbreidda framover?
Osloprosessen førte blant anna med seg den såkalte Parisprotokollen, som gjer klart at israelske shekel er tvunge betalingsmiddel i dei palestinske områda. I praksis er både amerikanske dollar og jordanske dinarar også i bruk - men korleis? Og er bitcoin rett og slett lov i Palestina - eller meir presist: verken forbode eller godkjent?
Bitcoinpolitisk institutt Noreg inviterer til ein sakleg og roleg samtale om bitcoin som mogleg monetært alternativ. Før 1967 var det egyptiske pund som galdt i Gaza medan jordanske dinarar naturleg nok rådde grunnen på Vestbreidda. Så: fyrst israelske lire, så israelske shekel (fyrst gamle, så nye); pengar som i form av setel og mynt i liten grad speglar eller reflekterer arabiske figurar og hendingar reint symbolsk.
På papiret er bitcoin derimot nøytrale pengar: berre nummer, siffer, tal - rett nok arabiske ... Og bitcoin er veleigna for grensekryssande overføringar "bortanfor" bankar og meir eller mindre korrupte institusjonar.
Spørsmålet med stor S er uansett om bitcoin representerer eit monetært "verdiforslag" i denne delen av Midt-Austen, som også er totalt avhengig av bistand i form av store pengeoverføringar frå utlandet.
Dette skal folkeretteksperten Cecilie Hellestveit og leiaren for Palestinakomiteen i Noreg, Rami Samandar, tenkja høgt om i samtale med Morten Søberg, generalsekretær i Bitcoinpolitisk institutt Noreg.
Medvirkende
Generalsekretær, Bitcoinpolitisk institutt Noreg
Fyrsteamanuensis, NTNU
Leiar, Palestinakomiteen i Noreg
Kontakt
Se også
Se alle arrangementerMed Kårstein Eidem Løvaas
Med Kjetil B. Alstadheim, Kristine Joy Nordenson Kallset, Bernhard Ellefsen, Kjersti Løken Stavrum, Jonas Bals +3 til
Med Torgeir Waterhouse, Fredrik Syversen, Terje Wistner
Med