Effekt, ansvar og mediemangfold – hva skjer med kvalitet og innovasjon når penger flyttes ut?
GRID-Arendal Altinget scene Telt/bakgård Antall plasser i lokalet: 100
Mandag 11. august 2025
11:00 - 11:45
Om arrangementet
Hvordan navigerer vi i spennet mellom umiddelbar effekt og langsiktig bærekraft i medieøkonomien? Mediebyråforeningen inviterer til en paneldebatt om veivalgene vi står overfor for å sikre både effekt og langsiktig verdiskaping.
Globale plattformer har på få år blitt dominerende mottakere av norske annonsekroner. Samtidig står nasjonale og redaktørstyrte medier overfor økende økonomiske utfordringer.
I denne samtalen løfter vi blikket: Hvordan kan vi bidra til et levedyktig og mangfoldig medielandskap? Hva betyr de digitale reklamemarkedene for det norske medielandskapet? Hvordan påvirkes demokratiet når pengestrømmene endrer kurs? Og finnes det grep – politiske, teknologiske eller kommersielle – som kan snu utviklingen?
Medvirkende
- Petter Skippervold - Ordstyrer Ordstyrer
- Olav T. Sandnes - Ansvarlig redaktør, TV2
- Marte Ingul - Konserndirektør for samfunn- og myndighetskontakt, Amedia
- Stian Jansen - Styreleder, Mediebyråforeningen
- Live Bøe Johannessen - Strategisk rådgiver og teamleder kampanje, Helsedirektoratet
- Knut Kristian Hauger - Redaktør, Kampanje
Praktisk informasjon
Sted og adkomst
Teaterplassen 3
Arrangør(er)
- MEDIEBYRÅFORENINGEN
Lenker
Kontakt
Camilla Gåre, daglig leder
E-post:
camilla@mediebyraaforeningen.no
Telefon:
97003543