Flere tog eller punktlige tog - Hva vil togkundene ha?

Sted

Madam Reiersen Vinterhagen Overbygd uterestaurant Antall plasser i lokalet: 200

Dato

Onsdag 13. august 2025

Tid

12:00 - 12:45

Rullestoltilpasset lokale

Rullestoltilpasset WC

Om arrangementet

Vy har spurt kundene hva de helst vil ha, når det ikke er mulig å få alt: Flere avganger, bedre plass, høyere punktlighet eller rett og slett bare færre overraskelser?

Selv om det gjøres store investeringer på jernbanen for tiden, vil det fortsatt være knapphet på kapasitet, etterslep på fornyelse og utfordringer med signalfeil og perioder med buss for tog ved arbeid på sporet i flere år framover. Derfor står togselskapene står overfor viktige veivalg, sammen med myndigheter, Bane NOR og resten av jernbanesektoren.

Program
12.00: Velkommen v/ Marius Holm

12.02: Føremelding for jernbanen - Hva kan togkundene forvente framover?
Gro Bakstad og Jon-Erik Lunøe gjør opp status for kvaliteten på togtilbudet, og gir en føremelding for de neste årene. (Ny tog, nye dobbeltspor og fornyelse av skinner og signal)

1215: Flere avganger eller punktlige tog – Vy har undersøkt hva kundene misliker mest: Forsinkelser eller færre avganger. v/ Marius Holm

12.20: Hva sier pendleren? Er togkundenes rettigheter godt nok ivaretatt? Samtale med Sindre Solberg Olsen, som har tilbrakt 700 timer per år på toget, og Thomas Iversen, fagsjef i Forbrukerrådet.

12.45: Avslutning

Medvirkende

  • Marius Holm - Konserndirektør Marked og Kommunikasjon, Vy Ordstyrer
  • Gro Bakstad - Konsernsjef, Vy
  • Jon Erik Lunøe - Konsernsjef, Bane NOR
  • Thomas Iversen - Fagsjef, Forbrukerrådet
  • Sindre Solberg Olsen - Erfaren togpendler og Corporate Partnership Manager, Storebrand

Praktisk informasjon

Sted og adkomst

Nedre Tyholmsvei 3

Arrangør(er)

  • Vy

Kontakt

Elin Myrmel-Johansen, Kommunikasjonsdirektør
E-post: elin.myrmel-johansen@vy.no
Telefon: +4793480538

Hopp til toppen